Het kan een behoorlijke uitdaging zijn om de tijd én creativiteit te vinden om content te maken, om nog maar te zwijgen van het bijhouden van alle verschillende platforms en de voortdurende veranderingen in algoritmes en trends. Het voelt soms als een fulltime job bovenop je al drukke agenda, nietwaar?
Dat is waar uitbesteden om de hoek komt kijken.
Wat doe je bij social media uitbesteden?
Kies je ervoor om je social media marketing uit te besteden, dan helpt een marketingbedrijf je om je online aanwezigheid optimaal te benutten. Dat doen ze onder andere door:
- Een op maat gemaakte sociale-mediastrategie
- Concurrentieonderzoek
- Het maken van een online contentkalender voor sociale media
- Social media posts maken en ontwerpen
- Je social media-accounts beheren
- Rapporteren en evalueren van de resultaten
Hoeveel kost het uitbesteden van sociale-mediamarketing?
Het is niet makkelijk om de exacte prijs van social media outsourcing te schatten. De prijs is gebaseerd op verschillende variabelen, zoals:
- Het marketingbedrijf dat je kiest om mee samen te werken
- Welke kanalen je gebruikt om je diensten te promoten
- Hoe vaak je wilt posten
- Of je wilt dat het bedrijf website content zoals blogs creëert voor bij je social media-posts
Wij zijn ervan overtuigd dat je alleen maximale groei kunt ervaren als je jouw sociale media op de juiste manier aanpakt. Precies daarom hebben we social media pakketten samengesteld waaruit je zelf kunt kiezen hoeveel je uitbesteedt.
Dit is waarom jij je social media marketing wil uitbesteden
1. It takes a village
Wist je dat topmerken als Nike, Google, Asos en Netflix gespecialiseerde teams hebben die zich bezighouden met specifieke aspecten van sociale media, zoals communitybeheer, social media-advertenties, analyses en content?
It takes a village.
Wat je krijgt als je sociale-media beheer uitbesteedt, is dat de expertise van het hele team van een mediabureau tot je beschikking staat. Dit team brengt dan hun uitgebreide kennis van platforms, concurrentieonderzoek, betaalde advertenties, communitybeheer en leadgeneratie mee.
En daar profiteer je van!
2. Het bespaart je tijd
Het beheren van je sociale media-accounts vereist constante aandacht. Het is niet de bedoeling dat je alleen iets post als het je goed uitkomt. Want achter elk succesvol social media-account zit een strategie.
En dat moet wel. Nu klanten social media zien als een manier om interactie te hebben met het bedrijf, heeft iemand die verantwoordelijk is voor je social media invloed op je reputatie en omzet. Daar wil je goed mee omgaan!
3. Je behoudt je focus
Als ondernemer kun je op geen enkele manier alle touwtjes in handen houden zonder je focus te verliezen. Tenzij je al een expert bent in social media, is het waarschijnlijk een tijdrovende taak die je beter aan iemand anders kunt delegeren. De meest simpele manier om een expert te vinden zonder training of buitensporige kosten is social media uitbesteden.
Een deel van de reden waarom het zo tijdrovend is om sociale media onder de knie te krijgen, is niet het daadwerkelijke posten. Het gaat juist om het opdoen van kennis over de verschillende platforms, statistieken en het creëren van content.
4. Resultaatgericht
Bij het uitbesteden van social media-beheer krijg je vaak maandelijks een uitgebreide analyse. De social media-expert gebruikt dan statistieken om prestaties te volgen, campagnes te meten en verbeteringen te vinden. Deze analyses helpen om beter beslissingen te nemen, zodat je je strategie kunt verbeteren en steeds betere resultaten kunt behalen.
5. Consistentie
Consistentie is cruciaal op social media. Regelmatig posten en actief zijn houdt je volgers betrokken en helpt bij het opbouwen van een sterke online aanwezigheid. Een marketingbedrijf zorgt ervoor dat je altijd consistent blijft, zelfs als je zelf even geen tijd hebt.
Maak ondernemen makkelijker
Het uitbesteden van je social media marketing heeft een enorme impact op de groei en het succes van je bedrijf. Door te profiteren van de expertise, tijdsbesparing en consistentie in je strategie, kun je je richten op wat echt belangrijk is: je core business.
Ook benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Plan hier je kennismakingsgesprek in!